Mekansal deneyimin geleceğini araştıran dünyaca ünlü sanat, tasarım ve medya stüdyosu Space Popular’ın kurucularından Fredrik Hellberg ve Lara Lesmes metaverse evreninde mimarlığın geleceğini değerlendirdi. Metaverse’ün mimarlık alanında yeni bir uzmanlaşma biçimi doğurabileceğini öngören iki ortak, bağlamı anlamanın ve kimin hangi beceri setine sahip olduğu konusunun fark yaratacağını düşündüklerini ifade etti.
Haber Giriş Tarihi: 16.03.2022 09:26
Haber Güncellenme Tarihi: 17.03.2022 15:37
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.kadinveekonomi.com
Mimarlık ve tasarım dünyasını destekleyecek projeler üreten; Roca, Nippon, Dörken gibi uluslararası markalar ile çalışan ArcheThink, yeni bir proje başlattı. Teknoloji, sürdürülebilirlik, kentsel tasarım gibi konulara odaklanan röportajlar ArcheTh!nk web sitesinde Th!nk başlığı altında yayınlanacak, dünyada mimarlık ve tasarım alanında çalışan öncü isimler ağırlanacak. ArcheThink’in internet sayfası ve dijital hesaplarında yer alacak projenin ilk konuğu 2013 yılında Bangkok’ta kurulan çok disiplinli bir tasarım ve araştırma stüdyosu Space Popular oldu.
“Sanal dünya çok uzun zamandır etrafımızdaydı”
Asya ve Avrupa'da binalar, sergiler, kamusal sanat eserleri, mobilya koleksiyonları ve iç mekanların yanı sıra internet için sanal mimari üzerine çalışan, dünyanın ilk sanal gerçeklik mimarisi konferansını tasarlayarak sanal mimarinin gelişimine öncülük eden Space Popular, metaverse'te mimarlık kavramı konusunda önemli konu başlıklara değindi. Stüdyonun kurucularından Fredrik Hellberg ve Lara Lesmes, ArcheThink’ten Selin Uysal’a metaverse'de mimarlık kavramının geleceğini anlattı.
Space Popular’ın kurucularından Fredrik Hellberg, metaverse’ün yeni bir şey olmadığını, sanal dünyanın çok uzun zamandır hayatımızda olduğunu söyledi. 2006'dan bu yana sanal dünya ile ilgili araştırma yaptığını ifade eden Hellberg: “2006'dan bu yana öğrenci olarak dijital olmayan sanal alanlar ve rüyalardaki mekanlar ile ilgili araştırma yapıyorum. 2009 ve 2010'da avatarlar ile sanal alanlarda nasıl bir araya geldiğimiz hakkında araştırma yaptım. Şu anda olanın çok yeni bir şey olduğunu düşünmeye meyilliyiz. Ancak, sanal dünya çok uzun zamandır etrafımızdaydı.” ifadelerini kullandı.
“Metaverse internetin bir evrimi”
İnternetin günümüzde hayatın büyük bir parçası olduğunu, metaverse’ün ise yalnızca internetin bir evrimi olduğunu belirten Space Popular’ın kurucu ortağı Lara Lesmes: “Metaverse” kelimesini sanki tüm bunlar yeni bir şeymiş gibi gösterdiği için kullanmaktan kaçınmaya çalışıyoruz. Bunun yerine sürükleyici internet veya sürükleyici web kelimesini kullanıyoruz. İnsanların web 3.0 dedikleri şeyle şu anda olanın bu olduğunu düşünüyoruz, üçüncü bir boyut ekliyoruz. Artık yeni donanım biçimleri aracılığıyla üç boyutlu mekânı deneyimleme yani dijital araçlar aracılıyla üç boyutlu mekânda çalışmamıza izin veren yeni olanaklara sahibiz. Aslında birçok insan için olan şey bu. Bu araştırma ve sanal gerçekliğin kendisi onlarca yıldır var, ama bu şimdi herkesin kullanımına açık hale geldi ve metaverse olarak adlandırılıyor. Fakat biz bunun sadece internetin bir evrimi olduğunu düşünüyoruz. Yani internete üç boyutlu olarak girebiliyoruz” dedi.
“ 10 yıl sonra Meta bir mobilya firması olursa şaşırmam”
Herhangi bir sanal deneyimin her zaman hem fiziksel gerçeklikte hem de sanal gerçeklikte var olacağını aktaran Fredrik Hellberg sözlerini şöyle sürdürdü: “Bazı mimarlar özellikle kendilerini “Metaverse mimarı" olarak yeniden adlandırıyorlar çünkü projeleri almak için iş çekmeyi umuyorlar. Elbette, mümkün olduğu kadar çok insanın her ikisini de yapacağını umuyoruz çünkü herhangi bir sanal deneyim her zaman hem fiziksel gerçeklikte hem de sanal gerçeklikte var olacak çünkü bir kulaklık takıyor olsanız bile vücudunuz her zaman fiziksel dünyada olacak. Tabii ki, şimdi tüm donanımların tasarımının oyuncular veya mimarlar tarafından değil teknoloji şirketleri tarafından tasarlandığını görüyoruz. Bunun genellikle herhangi bir önemi bulunmuyor. Ürünü bir kutuya koyup evinize gönderiyorlar. Sonra siz onu takıyorsunuz ve tüm sanal dünyayı o cihaz ile deneyimliyorsunuz. Evinizin buna uygun olup olmadığı önemli değil. Bugün, Meta gibi şirketlerin ve bu projenin bir parçası olan insanların, kullanıcıların evlerinin bu deneyime uygun olması hakkında gerçekten düşündüklerini görmeye başlıyoruz. Yani 10 yıl sonra Meta bir mobilya firması olursa şaşırmam.”
“Çok daha ilginç mimarlık örnekleri de görebiliriz”
“Şu an Metaverse’de satılan araziler için ‘bahis fırsatları’ olarak bir opsiyon diyebiliriz” sözlerini kullanan Lara Lesmes şunları söyledi: “Belki daha da ilgincidir; demek istediğim, arazi satın alıyorsunuz, bir ihtimal fiyatları yukarı çıkıyor ve para kazanıyorsunuz. Kumarhanede para kazanmaya benziyor. Sadece bir tür kazanç ve ticaret fırsatı yaratmanın bir biçimi diyebiliriz. Oysa daha ilginç örnekler de var. Belki VR Chat gibi sosyal VR platformları gerekli donanıma sahip kişilerin bir araya gelip birlikte dünyayı deneyimlemeleri için tasarlanmış platformlar sunabilir. Motivasyon zaten bu değil mi? İşte o zaman insanlar birlikte mekân yaratma motivasyonuyla hareket edebilirler. Bu noktada çok daha ilginç mimarlık örnekleri de görebiliriz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Metaverse evreninde mimarlığın geleceği konuşuldu
Mekansal deneyimin geleceğini araştıran dünyaca ünlü sanat, tasarım ve medya stüdyosu Space Popular’ın kurucularından Fredrik Hellberg ve Lara Lesmes metaverse evreninde mimarlığın geleceğini değerlendirdi. Metaverse’ün mimarlık alanında yeni bir uzmanlaşma biçimi doğurabileceğini öngören iki ortak, bağlamı anlamanın ve kimin hangi beceri setine sahip olduğu konusunun fark yaratacağını düşündüklerini ifade etti.
Mimarlık ve tasarım dünyasını destekleyecek projeler üreten; Roca, Nippon, Dörken gibi uluslararası markalar ile çalışan ArcheThink, yeni bir proje başlattı. Teknoloji, sürdürülebilirlik, kentsel tasarım gibi konulara odaklanan röportajlar ArcheTh!nk web sitesinde Th!nk başlığı altında yayınlanacak, dünyada mimarlık ve tasarım alanında çalışan öncü isimler ağırlanacak. ArcheThink’in internet sayfası ve dijital hesaplarında yer alacak projenin ilk konuğu 2013 yılında Bangkok’ta kurulan çok disiplinli bir tasarım ve araştırma stüdyosu Space Popular oldu.
“Sanal dünya çok uzun zamandır etrafımızdaydı”
Asya ve Avrupa'da binalar, sergiler, kamusal sanat eserleri, mobilya koleksiyonları ve iç mekanların yanı sıra internet için sanal mimari üzerine çalışan, dünyanın ilk sanal gerçeklik mimarisi konferansını tasarlayarak sanal mimarinin gelişimine öncülük eden Space Popular, metaverse'te mimarlık kavramı konusunda önemli konu başlıklara değindi. Stüdyonun kurucularından Fredrik Hellberg ve Lara Lesmes, ArcheThink’ten Selin Uysal’a metaverse'de mimarlık kavramının geleceğini anlattı.
Space Popular’ın kurucularından Fredrik Hellberg, metaverse’ün yeni bir şey olmadığını, sanal dünyanın çok uzun zamandır hayatımızda olduğunu söyledi. 2006'dan bu yana sanal dünya ile ilgili araştırma yaptığını ifade eden Hellberg: “2006'dan bu yana öğrenci olarak dijital olmayan sanal alanlar ve rüyalardaki mekanlar ile ilgili araştırma yapıyorum. 2009 ve 2010'da avatarlar ile sanal alanlarda nasıl bir araya geldiğimiz hakkında araştırma yaptım. Şu anda olanın çok yeni bir şey olduğunu düşünmeye meyilliyiz. Ancak, sanal dünya çok uzun zamandır etrafımızdaydı.” ifadelerini kullandı.
“Metaverse internetin bir evrimi”
İnternetin günümüzde hayatın büyük bir parçası olduğunu, metaverse’ün ise yalnızca internetin bir evrimi olduğunu belirten Space Popular’ın kurucu ortağı Lara Lesmes: “Metaverse” kelimesini sanki tüm bunlar yeni bir şeymiş gibi gösterdiği için kullanmaktan kaçınmaya çalışıyoruz. Bunun yerine sürükleyici internet veya sürükleyici web kelimesini kullanıyoruz. İnsanların web 3.0 dedikleri şeyle şu anda olanın bu olduğunu düşünüyoruz, üçüncü bir boyut ekliyoruz. Artık yeni donanım biçimleri aracılığıyla üç boyutlu mekânı deneyimleme yani dijital araçlar aracılıyla üç boyutlu mekânda çalışmamıza izin veren yeni olanaklara sahibiz. Aslında birçok insan için olan şey bu. Bu araştırma ve sanal gerçekliğin kendisi onlarca yıldır var, ama bu şimdi herkesin kullanımına açık hale geldi ve metaverse olarak adlandırılıyor. Fakat biz bunun sadece internetin bir evrimi olduğunu düşünüyoruz. Yani internete üç boyutlu olarak girebiliyoruz” dedi.
“ 10 yıl sonra Meta bir mobilya firması olursa şaşırmam”
Herhangi bir sanal deneyimin her zaman hem fiziksel gerçeklikte hem de sanal gerçeklikte var olacağını aktaran Fredrik Hellberg sözlerini şöyle sürdürdü: “Bazı mimarlar özellikle kendilerini “Metaverse mimarı" olarak yeniden adlandırıyorlar çünkü projeleri almak için iş çekmeyi umuyorlar. Elbette, mümkün olduğu kadar çok insanın her ikisini de yapacağını umuyoruz çünkü herhangi bir sanal deneyim her zaman hem fiziksel gerçeklikte hem de sanal gerçeklikte var olacak çünkü bir kulaklık takıyor olsanız bile vücudunuz her zaman fiziksel dünyada olacak. Tabii ki, şimdi tüm donanımların tasarımının oyuncular veya mimarlar tarafından değil teknoloji şirketleri tarafından tasarlandığını görüyoruz. Bunun genellikle herhangi bir önemi bulunmuyor. Ürünü bir kutuya koyup evinize gönderiyorlar. Sonra siz onu takıyorsunuz ve tüm sanal dünyayı o cihaz ile deneyimliyorsunuz. Evinizin buna uygun olup olmadığı önemli değil. Bugün, Meta gibi şirketlerin ve bu projenin bir parçası olan insanların, kullanıcıların evlerinin bu deneyime uygun olması hakkında gerçekten düşündüklerini görmeye başlıyoruz. Yani 10 yıl sonra Meta bir mobilya firması olursa şaşırmam.”
“Çok daha ilginç mimarlık örnekleri de görebiliriz”
“Şu an Metaverse’de satılan araziler için ‘bahis fırsatları’ olarak bir opsiyon diyebiliriz” sözlerini kullanan Lara Lesmes şunları söyledi: “Belki daha da ilgincidir; demek istediğim, arazi satın alıyorsunuz, bir ihtimal fiyatları yukarı çıkıyor ve para kazanıyorsunuz. Kumarhanede para kazanmaya benziyor. Sadece bir tür kazanç ve ticaret fırsatı yaratmanın bir biçimi diyebiliriz. Oysa daha ilginç örnekler de var. Belki VR Chat gibi sosyal VR platformları gerekli donanıma sahip kişilerin bir araya gelip birlikte dünyayı deneyimlemeleri için tasarlanmış platformlar sunabilir. Motivasyon zaten bu değil mi? İşte o zaman insanlar birlikte mekân yaratma motivasyonuyla hareket edebilirler. Bu noktada çok daha ilginç mimarlık örnekleri de görebiliriz.”
En Çok Okunan Haberler
YAZARLARIMIZ Tüm Yazarlarımız